Monday 14 November 2016

Overthinking Syndrom

Wei overthinking tu sindrom ke..

Tolong fikir jap.. Sindrom ke psikologi konflik..?

Tak kisah la apa pun, yang penting jangan overthinking.

Kalau overthinking sesuatu perkara, sila buat macam saya buat sekarang, iaitu meluahkan segalanya melalui penulisan.

Taip la apa yang nak di taip. Tulis sebanyak-banyaknya agar  ianya terluah. Dari  terus pendam dan cakap benda yang negatif. 

Serius beb, overthinking something like letak batu atas kepala. Beban siak nak usung batu atas kepala ke sana ke mari. Sedangkan kita ada option untuk buang je batu yang tak de manfaat tu.

Hallloo nobody can put the batu atas kepala kita maa,,

Today i pilih busy.. u know y? Sebab dengan busy juga boleh membuatkan jiwa dan minda kita aktif dan boleh berfikir secara rasional. ada orang kata." Ieee blah laa.. aku malas nak fikir" .. jangan ingat dengan cara tak berfikir tu , kepala minda kita boleh fresh.. No la.. Kepala minda kita ni ibarat macam parang..lagi di asah lagi tajam.. kalau tak guna.. jadi tumpul.. silap haribulan boleh jadi karat..

Stop-stop la jadi overthinking. Buat lah benda berfaedah. Cipta la hobi bari supaya hidup ni happy n happy n happy.. 1 lagi.. stop-stop la jadi stalker,.. Sakit kepala beb. Orang atau benda yang uolls stalk tu.. Tak ada efek apa pun... tapi yang efek kat diri kita sendiri la.. So sampah ..

Lastly, jangan lupa tarik nafas dalam-dalam dan kemudian lepas kan.. Buat laa istigfar banyak-banyak.. tenang.

Yang semak tu, buang.. move on move on. Bina karakter diri tu.. Ingat!!!!!!!


No comments:

PETUA UNTUK HINDARI NYANYUK - DR HAMID ARSAT

Bolehkah mengelak penyakit nyanyuk ketika usia tua? Nyanyuk ini disebut dalam bahasa orang putih sebagai Alzheimer. Dalam bahasa M...

 
Copyright © 2017 Xhundara By Defea. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.