Thursday 28 July 2016

DIKAU KEKUATANKU


"Tidak ada dalam sejarah dunia, individu berpengaruh hidup seorang diri, melainkan ada pendorong di sisi yang selalu membisikkan sesuatu pada telinganya"


Salam Jumuah kalian.. Didoakan kalian semua sihat hendakNYA.

Korang pernah jatuh? Korang pernah Bangun? Kenapa korang bangun? Sebab korang jatuh korang bangun kan? Kita sama..

Kita pernah jatuh, kita pernah hancur, kita pernah berada di puncak kejayaan dan kita pernah meninggikan tempat yang jatuh dimana kita sendiri yang menempah risiko kejatuhan kita. Paham tak maksud tu? Maknanya, kegagalan kita untuk merancang masa depan dengan baik, membuatkan ketinggian kita dipuncak menjadi ukuran berapa banyak risiko yang kita hadapi. Paham ke belum paham lagi? Tak faham takpe, slow-slow.. nanti uolls akan faham.

Kalaulah kita tak belajar dari kesilapan, apa lagi yang boleh kita buat selain dari itu untuk mencipta sebuah kejayaan.

Baru-baru ini aku attend dalam satu forum, pengalaman yang di share rakan seperjuangan saya Dr Faiz dan Tuan Haji Shahrom yang betul-betul membuka minda sedikit demi sedikit akan laluan untuk menuju ke satu destinasi yang saya inginkan. Kadang-kadang rasa nak menangis hati ini, sebab nak tahu yang mana satu aliran yang patut ditujui untuk mencipta masa depan dengan penuh kejayaan memandangkan rasa minat dan keghairahan dalam satu-satu benda tu, meluap-luap sampai dah tak tahu yang mana paling sebati dengan diri.

Dalam suatu hari yang tenang, orang yang jadi menjadi tulang belakang selama ni mula bersuara. Mungkin dia melihat aku gagal fokus dalam satu-satu perkara yang membuatkan ada sesetengah benda terbarai ditengah jalan. Ehh bukan la terbarai, tapi on progress...

Dalam hidup kita, kita memang memerlukan pendorong. Kalau dapat pasangan yang mendorong kita untuk mencipta kejayaan, memang untung dan bahagia sangat. Pendorong merupakan penasihat dan tak jemu-jemu menghiburkan hati kita.. Dia juga memberi harapan dan sentiasa menceritakan kebaikan kita.. Dia tidak pernah serik-serik meringankan beban dan menjadi orang nombor satu mempercayai kita, Dia juga menjadi sumber rujukan dan sumber pandangan yang bernas.

Jika uolls tak dapat orang yang bisa mendorong, anggap ajelah itu satu cabaran untuk uolls lebih melangkah  ke hadapan.

Alhamdulillah, aku ada pendorong. InshaALLAH kejayaan itu pasti milik kita nanti.

No comments:

PETUA UNTUK HINDARI NYANYUK - DR HAMID ARSAT

Bolehkah mengelak penyakit nyanyuk ketika usia tua? Nyanyuk ini disebut dalam bahasa orang putih sebagai Alzheimer. Dalam bahasa M...

 
Copyright © 2017 Xhundara By Defea. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.