Monday 30 May 2016

Today Is Tuesday

Hari ni datang opis, dari awal sampai la n3 ini ditaip, ada orang pasang lagu sedih. Instrumental gitu. Dia bukan dari Unit mental, tapi unit Diabetes. OMG Matron Jue. Plzz la jangan pasang lagu sedih. Seriously like tak boleh nak buat kerja apa, rasa mental down dengan lagu lagu yang menjahanam kan jiwa . Hahahah.. Apa yang masalah sebenarnya ni? Kita atau lagu tu? Hahahhahah. Jangan layan lagu sedih beb, lemah jiwa!

Akhirnya buka youtube layan Forum Abg fadhil Singapore yang bertajuk "Kain Kapan Aku Mana".

Terkisama dibuatnya. Zasssss... Layannn....

Sejak dua menjak ini rasa masa tak cukup. Busy dengan kerja , busy dengan komitmen luar, dan lain-lain yang sangat penting.  Terpaksa bahagikan kasih sayang ku pada setiap orang agar semua dapat rasainya dengan adil lagi saksama Ewahh .. ada gaya YB tak, Hahaha...

Bila dah busy, mulalah akan  jadi malas sedikit sampai  terperasan yang ada beberapa barang dalam simpanan sudah jadi sampah sekarang. So  decide untuk membuangnya bagi membentuk environment yang lebih praktikal dan tenang. Seriously tenang. Sambil mendoakan agar Allah kembalikan masa lapang, dalam erti kata, busy tapi masih aku ada masa untuk Dia.

Masa itu milik Allah, nak lapang, kita mintak, nak ilmu, kita mintak nak tenang., mintak.. Semua mintak saja... Allah akan bagi, samada sama apa yang kita mintak atau lebih baik dari apa yang kita mintak..

Perasan atau tidak perasan makin lama makin kita nampak jelas apa itu kehidupan.

                                                               Posing sikit .. yaww


No comments:

PETUA UNTUK HINDARI NYANYUK - DR HAMID ARSAT

Bolehkah mengelak penyakit nyanyuk ketika usia tua? Nyanyuk ini disebut dalam bahasa orang putih sebagai Alzheimer. Dalam bahasa M...

 
Copyright © 2017 Xhundara By Defea. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.