Tuesday 30 August 2016

Cerita Hati Aku Pada Hari Ini.

Jikalau kau tahu. Hari lamunan ini tersentak. Sudah lama berada dalam situasi diawangan sehingga lupa apakah realiti yang akan berlaku kemudian-kemudian hari.

Hidup ini pilihan bukan. Bila aku tersentak, baru aku fikir semula apa yang aku lalui sejak dua menjak ini. Apakah? Benda yang paling aku takut sekali dalam diri adalah hati aku sendiri. Sering juga  doa jangan berbolak balik. Betul lah.. Hati ini milik Allah. Andai hanyut terleka., kita seringkali buat pilihan yang sememangnya mengelirukan.

Aku juga lemah. Dengan tindak tanduk dan kata-kata seringkali buat aku berfikir. Tapi sememangnya manusia langsung tak sempurna. Kalau aku mahukan kesempurnaan, itu bukan manusialah namanya. Aku sendiri pun tak sempurna mana.

Ya Allah, ampunkanlah aku. Ampunkan aku ya Allah. Banyak silapnya aku ini. Andainya ianya tidak, tolong jauhi ia dari aku. Aku rela. Aku redha.

Maka betullah, manusia dan benda  tidak memberikan ketenangan. Hanya mengingati ALLAH jiwa menjadi tenang.

No comments:

PETUA UNTUK HINDARI NYANYUK - DR HAMID ARSAT

Bolehkah mengelak penyakit nyanyuk ketika usia tua? Nyanyuk ini disebut dalam bahasa orang putih sebagai Alzheimer. Dalam bahasa M...

 
Copyright © 2017 Xhundara By Defea. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.