Tuesday 26 July 2016

Antibodi Orang Tenang

Assalammualaikum.. wbt.

Tuan-tuan dan puan-puan...

Siapa yang tak tension? Ada ke? Cuba ngaku... U tak tension? U tak cakap u tak tension maknanya u orang yang tension la tu...

Tension memang perlu ada. Tension tu satu cabaran. cabaran memang perlu untuk kehidupan. Sedangkan Nabi pun ada pelbagai cabaran yang sangat berat. Ini kan kita, setakat cabaran dan ujian dengan isu-isu dunia. Kadang-kadang kita tension dengan anggapan orang pada kita. Setakat dua tiga orang kutuk kita pun, kita rasa macam nak runtuh dunia.

Jangan kita ingat, kita tak kaya kita tension. Orang kaya cucu Menteri Kewangan pun tahu tension. tak usah duit banyak tara mana pun, tension tetap tention. Lagi tinggi pangkat, lagi tinggi keddudukan lagi banyak cabaran dalam kehidupan, sebab ujian Allah pasti ada pada setiap orang yang berbeza-beza. jangan lihat orang, lihat kita.

Manusia ni, kalau tension, dia akan tidur. Kalau tengah tension tu masih boleh tidur, maknanya okay lah tu kan. Kalau tension yang tak boleh tidur pun okay juga. Maknanya peluang kita untuk dekatkan diri denga Allah lebih dekat. Lebih rapat. Cubalah fikir positif..

Tak susah nak hilangkan tension dan serabut. Dekatkan je dengan Allah. Sesungguhnya Rahmat Allah dekat dengan orang yang buat Ehsan. Apa itu Ehsan? Bangun je la solat malam, dekat dengan Allah. Istigfar banyak-banyal. Terutama time-time dah penghujung dan pertengahan malam. Katakan pada Allah .. Ya Allah.. engkau itu pemaaf, sukakan kemaafan. Maafkan aku ya Allah. Kemaafan Allah lebih dari segalanya-galanya. Jangan di risau dengan segala kegusaran dalam dunia ini terutama tangapan orang terhadap kita. Kita tak hidup dek puji dan tak mati dek keji. Sebab pengakhiran kita hanya satu je, iaitu MATI.

No comments:

PETUA UNTUK HINDARI NYANYUK - DR HAMID ARSAT

Bolehkah mengelak penyakit nyanyuk ketika usia tua? Nyanyuk ini disebut dalam bahasa orang putih sebagai Alzheimer. Dalam bahasa M...

 
Copyright © 2017 Xhundara By Defea. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.